Blog Fendi Islam: Ya Rabbi, Lindungi Bayi Dibelasah Itu

G.E.N.G

May 12, 2012

Ya Rabbi, Lindungi Bayi Dibelasah Itu


beberapa hari lepas, malaysia dikejutkan dengan rakaman video seorang bayi didera. ya Allah. aku yang tengok video tuh baru beberapa hari lepas terus naik darah aku. macam nak tikam bertubi-tubi pulak mak dia.






astagfirullah. memang tak tahan tengok wey. darah dan keringat aku tetiba naik. memang macam nak pergi hentam mak budak tuh. haih. kenapalah si ibu sanggup buat macam tuh.

berita dari sumber metro tuh berkisar pulak pasal orang yg rakam video nih dituduh bersubahat. usahlah kita menjatuhkan hukum fitnah pada si perakam. pada pendapat aku, dia bertindak agak rational.

kerana, keadaan dia berdasarkan pengakuan mengatakan dah berkali2 cuba tolong. siap buat lari masuk bilik dan kunci. yang pelik, si ibu masih sanggup kejar. mana suaminya?

aku memang tak berapa nak tahu cerita penuh sebalik kisah nih. apa aku nak kongsi, walau macam mana sekalipun masalah yang seseorang menimpa, (jika ibu bayi tersebut dalam keadaan bermasalah), ini bukan caranya.

bayi adalah sesuci makhluk Allah. aih. tak boleh. sedih seyh. cuba bayang, tuh salah satu video yang berjaya dirakam. yang tidak berjaya? yang tidak dirakam? apa nasib bayi2 tersebut?

aku iringi dengan doa dan petunjuk buat mereka semua agar senantiasa diberi pelindungan. ayuh masyarakat. prihatin tanda anda sayang sesama umat. jika  terdetik dan tabah hati melihat rakaman, cubalah layari metro


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...