Blog Fendi Islam: 'Ko Jagalah Dia Baik-baik..'

G.E.N.G

May 9, 2012

'Ko Jagalah Dia Baik-baik..'



berpesan si jejaka A pada si jejak B. si A sudi melepaskan gadis tersebut mungkin kerana terpaksa. mungkin kerana pilihan gadis tersebut bukanlah dia. hehe. macam-macam kisah cinta. usah pernah serik laluinya. 

namun, ambillah pengajaran pada setiap yang jadi. mungkin dia bukan untuk kita. mungkin ada yang lebih baik daripada gadis tersebut jika kita tak bersamanya. hehe. 


kenapa ada jejaka yang boleh berpesan sebegitu pada jejaka lain? apa rasional tindakan mereka? berdasarkan pengalaman yang dikongsi dengan rakan2 dan saudara seislam, apa alasan mereka? mungkin bukan sekadar alasan.

  1. memang dah bukan jodoh. tak perlu nak kejar. 
  2. jika dia bukan untukku, jauhkanlah. dekatkan seseorang yang lebih layak dan padan buatku.
  3. mungkin bukan yang ini. masih jauh perjalanan hidup.
  4. aku tidak layak untuk dia. jejaka itu lebih bertanggungjawab ke atasnya.
  5. kasih sayang aku tidak sehebat dia.
  6. dah kalau awak dah pilih dia, saya rela undur diri.
  7. saya rasa saya bukan untuk awak.
  8. saya tidak bersedia.
  9. saya tidak reti bercinta.
  10. awak terlalu setia bagi saya. saya kurang segala dari awak.
  11. maafkan saya, maka ayah saya halang hubungan kita.
  12. awak, saya harus sambung belajar.
  13. tiba-tiba gadis lain muncol dalam hidup saya dalam masa yang sama.
  14. selamat tinggal awak. saya hidup dah tak lama.
hehe. semua ayat novel ngan drama nih. tak tahu la pulak En Tapi. kalau lah ada betul2, layankanlah drama tuh. tapi ingatlah, hati gadis cukup setia apabila dia betul2 cinta.

untuk mendapat yang betul2 cinta, bukan mudah dalam liku2 hidup kini. sama je. gadis or jejaka. awas. ada mendekati kerana. kerana. kerana. hehe. dah. sambung lain kali. cau. cau.

eyh jap! ingat, 'jaga dia baik2. sebab aku pernah sayang dia. dan andai sayang dia satu kenangan, aku padamkan demi kehidupan baru dia bersama ko.' so, jejak tuh blah macam tuh je. ending. petikan novel dari uganda. hehe.


Comments
8 Comments

8 comments:

Anonymous said...

admin . . ak mcm tao2 je sape yg tgah ko citerkan n . . si awek yg tpkse dilepaskn 2 . . ak pon merase bnde yg same skrg n . .

En Tapi said...

cik anyno: haha. halamak! nih novel uganda nih.. cik baca jugak ke? hehhe..

Anonymous said...

ko coretkan kisah ko dlm versi uganda k en Tapi . . ?? hahaha . . tp akpelik lako still dpat buat2 cool time seadanye . . fight la . . be man . . aja . .

En Tapi said...

cik: anony: haha. sronok ya anda cik anony.. ade jual kat mph kisah nih.. nobel2. gi la beli guna vaucher.. haha.. En tapi pun tak tahu apsal mamat dalam novel tuh buat2 cool.. cool ke? x bace hbis.. dah bace? hahaha..

Anonymous said...

dah siap dibukukan pulak kisah ko nie yer en Tapi . .

En Tapi said...

cik anony: hee. perlu tak saya jawab?

DilaMilin said...

Sy ada kenal laki ni pesan kt kawan dia "ko jagalah dia baik2". Tp sy tahu dlm lubuk hatinya dia menangis tak nak lepaskan gadis tu. Kerana terpaksa....dia harus lepaskan. Aaaaa..sadisnya.. :(

En Tapi said...

cik dilamilin: aaaa.. tuh la pasal. ikhlas hati laki tuh kerana Dia. laki tuh rela.. moga dia jumpa yg lebih baik..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...