Blog Fendi Islam: Jejaka Juga Perlu Dipujuk?

G.E.N.G

May 24, 2012

Jejaka Juga Perlu Dipujuk?


as'salam. mak aih. jejaka nak kena pujuk jugak ke? hehe. pagi tadik ada sahabat bertanya. barangkali pendapat yang diiginkan nya. hehe. ya, jawapan aku ya secara umum. 

jejaka memang kena dipujuk jugaklah. takkakn gadis je. dan ingat. kalau jejaka dah patah hati, kecewa, merajuk terkilan dan sewaktu dengannya, awas! hehe. ia amat susah untuk pulih.

akan tetapi, mungkin bukan semua. hati jambu lah pulak kalau jejaka perlu dipujuk kata si gadis. jambu atau tidak bukan persoalan. memang banyak je jejaka yang tak perlu nak dipujuk2. hati kering.

tapi percayalah, jejaka tersebut memang perlu dipujuk jugak sebenarnya. ego je tinggi. tuh biasa. kenapa berlaku situasi perlu dipujuk?
  1. kecewa dengan gadis yang keluar dengan jejaka lain. ('i thought u kluar ngan sepupu u! but! who this guys?')
  2. seorang gadis yang terlalu mesra dengan jejaka lain walhal saudara mara masa sambutan raya. (i tak ada langsung gambar dengan u time raya. u dengan cousin u je.)
  3. jejaka mesej, gadis lambat reply. konon habis bateri. kredit. (belom lagi bbm. haih..)
  4. si gadis makan tak ajak dah bila dah bela binatang baru. asyik tapau je. (makan kat bilik duk suap kucing, hemster, arnab je.)
  5. profile pic facebook dengan lelaki lain. siap cantum pipi lagi. (oh! ini tidak adil_suara yuna)
  6. terlalu sibuk dengan kerja. (submit sana. present sini. off sana. off sini.)
  7. menuduh jejaka yang betul2 jujur telah curang tanpa usul periksa. (u tuduh i tak ingat besday u? i dah setting macam2 untuk u for that day..)
  8. tidak percayakan jejaka yang hanya keluar dengan mak saudara untuk shopping. (im not kasanova..)
  9. utamakan kawan2 apabila jejaka ada masalah untuk dikongsi. (pergi pasar malam pun dengan kawan2. bila nak keluar dengan aku?)
  10. gadis tidak menghargai pengorbanan jejaka yang selama nih banyak tolong si gadis. (saya dah cuba bantu awak supaya awak belajar dengan baik. tapi..)
  11. pada suatu hari semua perkara si jejaka buat tak kena pada si gadis. si jejaka cukup ikhlas. (aku dah cuba buat dia gembira hari2. aku tak nak dia sedih walau sesaat.)
  12. lebih membebel sehingga menyentuh sensitiviti jejaka sama ada kisah silam atau sebaliknya. (awak nih kan, kalau dulu saya dah pesan, tak payah buat kalau awak tak reti. dulu awak buat pun tak jadi2.)
  13. gadis main kayu tiga dengan rakan baik si jejaka tersebut sendiri. (tergamak awak. saya dah terlalu ikhlas nak kat awak. awak buat saya macam nih.)
  14. si gadis gemar membandingkan si jejaka dengan jejaka lain kat luar sana. (kalau awak beli kereta macam dia boleh tak b? baru hebat macam dia. sampai bila awak nak pakai lancer je.)
oh yeah! pujuk. jangan tak pujuk. sapa suruh buat jejaka merajuk. alahai. kalau anda ada di antara situasi, selamat memujuk. rekaan dan pengalaman tengok tv memang En Tapi aplikasikan.

pujuklah hati dan mengadu padaNya. bukan itu lebih baik? 


Comments
5 Comments

5 comments:

MizzTina said...

hurmm..mcm tu ye.. baeklah, noted!! lelaki merajuk mmg payah.. even dl abah sy merajuk, hadoii..kena buat lawak bru menjadi.. boipren?? xreti..

Unknown said...

hehehe. begitu la cik mizz.. so, jagelah hati mereka.. wakakaa.. boipren? cubalah.. wakaka..

paan kowt said...

lelaki pun manusia jugak kan..tapi mungkin ada cara nak pujuk lelaki kan..mayb En tapi boleh wat entry baru mcm ner nak pujuk lelaki..hehe...:)))

Unknown said...

wuhaaa En paan kowt.. tahu pulak aku nk pujuk laki. laki ke pompuan ke, aku tak reti pujuk. faktor besar single! hahaha.. meh ko bg idea.

Unknown said...

wuhaaa En paan kowt.. tahu pulak aku nk pujuk laki. laki ke pompuan ke, aku tak reti pujuk. faktor besar single! hahaha.. meh ko bg idea.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...