Blog Fendi Islam: Tak Semua Fahami Bacaan Dalam Solat

G.E.N.G

May 9, 2012

Tak Semua Fahami Bacaan Dalam Solat

as'salam. pagi. hari nih aku nak berkongsi sikit. untuk diri aku dan orang lain. aku pun manusia. ada ketika memang aku lalai. ada ketika aku sedar. solat. ya. dalam solat, kita tahu apa makna semua yang kita baca?


dari niat hinggalah salam. setiap yang kita baca ada maknanya. kalau kita tak faham, kusyuk tak kita? semua tuh hubungan kita dengan Allah dalam solat.



mungkin kita selalu bagi alasan. tak ada masa untuk memahami. apatah lagi untuk solat. siap ada alasan, 'saya bukan orang arab, tak perlu faham semua tuh.'dan itu juga bukan alasan.


sebenarnya, mudah dan ringkas je. En Tapi berkongsi nih dari laman youtube. harap semua dapat fahami. dan dapat berkongsi. bukan untuk siapa2. tapi tetap untuk kita.









dan selamat memahami buat semua. kalau ada anda-anda yang nak lebih faham, boleh playkan video nih. mungkin lebih fahami. pics nih pun dari video nih. just En Tapi nak mudahkan pengertian. selamat berkongsi ilmu.




Comments
3 Comments

3 comments:

Dkna Abza said...

nie entry ... tenkiu 4 sharing :)

Dkna Abza said...

*nice

Unknown said...

adylia: welkam.. same2 share..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...