Blog Fendi Islam: Cover Depan Sampai Cover Belakang

G.E.N.G

May 3, 2012

Cover Depan Sampai Cover Belakang


jari aku memang dah macam typist dah. sangatlah seronok dan cuak. haha. buat rilek-rilek sudah. aku nak kongsi pasal tesis. yang sebenarnya tesis sangat mudah untuk siap cepat. kalau post arituh, Macam Mana Nak Tesis 'A' aku dah cerita sikit. tapi tuh pasal nak dapat A.

haha. nih nak siap cepat. bila aku hitung-hitung, sekejap je. 2 minggu boleh siap. haha. akibat facebooklah punca utama. pada yang sedang buat tesis, beringatlah. haha. pada yang bakal, menantilah.
  1. deactivated facebook. (langkah lebih mudah untuk tidak dipengaruhi oleh status-status yang gila dasyat 'saya sangat stress..', 'saya lapar..' haha.
  2. pastikan tempoh menaip 2 jam sekali jalan tanpa henti.
  3. rehat selama sejam.
  4. jangan lupa makan, solat, dan tidur dalam masa 5-6 jam sehaja.
  5. usah tidur lebih. 
  6. tak payah bersukan dalam masa seminggu. cukup jogging-jongging dalam masa sejam.
  7. lupakan hobi tegar contohnya bekminten.
  8. 3 hari masa untuk ke site.
  9. 1 hari penuh bab 1.
  10. 1 hari penuh bab 2.
  11. 1 hari penuh bab 3
  12. 1 hari penuh bab 4.
  13. 3 hari jilid paling lama.
  14. 4 kali jumpa lecturer untuk betulkan.
  15. siap! haha. (usah tak percaya. mesti boleh punya.) hehe.
kalau agak-agak tak boleh, trylah macam biasa. stress tesis nih bukannya apa sangat. cuba ingat waktu semayang. mengaji.zikir.makan. tidur. rehat. riadah. doa penting. itu sahaja. pasti siap. so, suatu hari pastikan cover depan sampai cover belakang menjadi kenyataan. 


Comments
2 Comments

2 comments:

SN said...

kena deactivate fb la ni..hehe

adeh,ble tesis nk ciap nih =.=

Unknown said...

haha.. deactivated time buat tesis je.. haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...