Blog Fendi Islam: Kebaikan Tidur Lambat?

G.E.N.G

May 5, 2012

Kebaikan Tidur Lambat?


penat dan penat. akhirnya siaplah draft 1 aku yang aku rasa tak ada rupa draft pun. lantaklah. asalkan hantar saja dulu. betol atau salah lain cerita. untuk tesis nih, terpaksa aku bersengkang mata.

ya! tidur lambat. so, apa kebaikannya? mesti ada. mesti banyak. mesti punyalah. hehe.
  1. internet laju gila-gila sampai jemu. haha
  2. kerja yang tertangguh-tangguh akan siap.
  3. mood makan meledak dengan rakus. time nih nak berisi sikit.
  4. dapat tengok movie-movie secara online.
  5. boleh sembang-sembang dengan ramai gadis yang free dalam facebook.
  6. malam sejuk. tak panas. best landing-landing dalam bilik.
  7. keluar jalan-jalan lepak kat luar pun best.
  8. merasakan masa pantas berlalu. 
  9. waktu siang dirasakan berkurangan. 
  10. pagi umpama tiada dalam hidup.
  11. makan boleh jimat jugak. tak payah nak breakfast. terus lunch.
  12. idea mencurah-curah waktu malam. kononnya.
yeha! kebaikan tuh sikit pun tak ada bagi aku. haha. mungkin dulu. kalau sekarang, 9.30malam aku dah ngantok. dan aku akan bangun pagi. lebih segar dan merasa nikmat.

nasihat En Tapi, tidurlah awal. semua 'kebaikan' kat atas tadi tak adalah bergunanya kalau subuh kita lambat selaku muslim. lain lah kalau kau tuh Peter, Gracia, Chong atau Sarimutu. lantak la nak bangun pagi ke tak.

hehe. semoga dapat beramal kehidupan yang baik. kebaikan tidur awal bersepah kebaikannya dari tidur lambat. En Tapi dah nak tidur. mimpi i phone 5 lah. haha.


Comments
2 Comments

2 comments:

ezyra taharin said...

hoho da tbese laa tdo lewat...

Unknown said...

hhaa. sila tukar habit anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...