Blog Fendi Islam: Tepuk Sebelah Tak Bunyi

G.E.N.G

May 6, 2012

Tepuk Sebelah Tak Bunyi


pagi. post kali nih untuk sahabat di usm. apsal nak tepuk. tepuk nih dituju buat satu feeling. feeling nak kat seseorang. tapi, tak terbalas. means, yang sorang lagi tuh tak tahu atau tak nak. beza dua nih.

kalau tak tahu, memang susah jugak si gadis nak bagitahu. kalau di pihak jejaka mungkin lebih mudah dan gentleman. tapi, kalau dah tak tahu nih, macam makan strabery sorang-sorang. tak ada coklatnya. haha.

kalau dah tak nak pulak. parah. tak payah la si gadis tuh pergi tunggu lagik. tapi gadis setia. hehe. kalau si jejaka pulak, ego tinggi. mesti nak dapatkan jugak. kalau dah tak nak sampai boleh jadik nak. fuyo!

apsal menda macam nih pun wujud?
  1. seseorang terlalu inginkan seseorang yang lain atas beberapa kebaikan dan kelebihan pada orang lain tersebut.
  2. dah minat. mestilah nak.
  3. sanggop bertepuk sebelah tangan sebab tak nampak tangan yang lain masih banyak.
  4. bersifat terlebih setia hingga lesu bertepuk sebelah tangan tanpa bunyi.
  5. tak berani nyatakan hasrat hati dan keinginan.
  6. tidak bertanya dan siasat dulu siapa dia sebenarnya. mengenali adalah satu cara dan mengenalpasti adalah satu pendekatan.
cinta tak terbalas nih susah jugak. tapi si pengharap mesti ada satu feeling. dia perlu tidak berharap lagik. sampai bila? sampai nak tunggu dia menjadi yang halal untuk orang lain? hehe. anda amat setia. tapi anda derita.

carilah jalan untuk bersama kawan-kawan andai mencari lain bukan pilihan anda. tak perlu derita dan sakit menunggu. bergembira dan cari rakan-rakan. andai dalam perkenalan tersebut tercipta jodoh yang nyata. 'kun faya kun'.

istikharah lah kamu untuk mengetahui jalan dan pilihan hidup bagaimana yang terbaik untuk kamu. kerana mencintai Dia itu lebih tenang dan damai rasanya. percayalah. insyallah. amin. sampai masa, mesti ada punyalah. hehe.


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...