Blog Fendi Islam: Kenapa Masih Single?

G.E.N.G

May 8, 2012

Kenapa Masih Single?


yeah. hehe. daripada tengah tidur2, baik melayan blogging nih. haha. ada jugak faedahnya. haha. macam biasa. sekarang tengah syiok lagi saat bahagia scha & awal kahwin. aku pun syiok la.

tumpang gembira. haha. tahu tak macam mana mereka mengenali? hehe. yeah. mereka memlilih untuk mengenali. takkan mereka dah kenal masa time kecik2 lagi? mestilah tak. haha. mereka kenal selama 2 tahun setengah. yeah.

dalam tempoh tu, dah cukup untuk mengenali. sama-sama dalam bidang dan dunia celebriti. sama je pun dengan dunia lain. atas bumi jugak. dah mentaliti manusia bezakan retis ngan orang kebanyakkan. bagi En Tapi pun sama jugak.

bila mereka dah menjadi bahan bualan masyarakat, this is because they wellknown by orang-orang kebanyakkan. dan kita yang kenal mereka nih ambillah teladan yang baik. yang buruk sebagai sempadan.

malas dah nak sembang pasal tuh. nih pasal kenapa masih single? kalau anda-anda dah ada pasangan dan yakin dengan pilihan, sila shutdown sekarang. haha. semogo bahagia. eh. jap. baca sampai hbis dulu.
  1. ada golongan manusia yang sangat sibuk dengan kerjaya. sampai tentang jodoh menjadi perkara yang asing dalam hidup mereka. haha. 
  2. ada pulak yang terlalu mengejar cinta. hari2, bulan2, tahun2 nak kena ada skandal jep. melekat nya tak. tak tahu nak buat pilihan nak kahwin dengan siapa. ada jugak macam nih.
  3. ada yang hidupnya demi keluarga. sanggup berkorban tengok adik-adik berjaya. tengok famili senang dan sampai sudah tak berumah tangga.
  4. ada pulak yang kecewa teruk. tak kiralah gadis mahupun jejaka. dah terlalu sakit dari zaman tadika lagik duk bercinta. sampai lah umur masuk unibesiti, tak nak dah berpasangan nih. kecewa katanya.
  5. ada jugak terhalang oleh ibu bapa dan keluarga. haha. mak mertua tak suka. pak mertua dah suka. payah jugak tak ada restu ibu bapa nih.
  6. ada pulak terhalang dengan kemiskinan dan harta benda. yang si gadis nih demand nak macam2. yang jejaka pergilah ikut. tuh cinta ke namanya? haha.
  7. ada jugak terganggu dengan khianat dan dengki. nih tahap bahaya jugak. kerana dah suka, kalau tak dapat, dihantar pelesit dan sebagainya. adoi. ada lagik zaman sekarang.
  8. ada jugak yang berpaling dari fitrah sebenar. yang nih biasa dah kecewa, pilih pasangan sejenis pulak. moga dikembalikan jalan yang lurus.
  9. ada pulak tak boleh nak kahwin. hidup dah binasa. mengidap kanser payudara, kanser rahim, dan siap dengan HIV.
  10. ada pulak yang dah beberapa jam lagi nak akad nikah, ditimpa pulak dengan kemalangan.
ya rabbi. pelbagai jenis dugaan cinta. anda pilih yang mana? yang mana patut didahulukan? pilihlah untuk mengenali si dia dengan hati yang ikhlas.

dan tapi ingat! anda tak pernah single. ingatlah. sentiasa ada rakan-rakan. apatah lagi Pencipta kita yang sentiasa memerhati, siang malam tanpa henti. Malaikat pun duk catat hari-hari perilaku kita.

dont worry if u still single dengan manusia, but, choose the right way. dalam masa yang sama, berusaha jugak untuk berpasangan dalam hidup. jangan biarkan masa sahaja. masa adalah pemboleh ubah. usaha adalah pemangkin.



Comments
4 Comments

4 comments:

Anonymous said...

terbaik,single is easy to me... tak penat nak jaga hati seseorang yang tak mungkin akan faham kita sepertimana keluarga kita faham kita ni jenis macam mana.

Unknown said...

cik angah: ya.. jika ia menjadi mudah bg kita, kita terima degn mudah.. tak perlu menjadi bukan single kerana orang lain.. ><

Suliza Saiful said...

xtau..nk kte memilih x pon..rse org mcm takot nk dekat je kot..or muke x brape nk lawa..or sy ni kurang baek..or org x tahan diuji dgn sy..or x memenuhi kriteria yg dikehendaki..n mungkin jodoh x sampai..hehe.. ^^,v

Unknown said...

cik su: oh yeah! anda sendiri yg tahu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...